poniedziałek, 31 października 2011

Prasowanki na ciuszkach dla lalek/iron-on transfers on clothes for dolls

Czas na obiecany kursik,czyli jak wykonac mala prasowanke na lalkowym ciuszku.Jest to odpowiedz na Wasze pytania :"jak ty to robisz?" dlatego zaznaczam od razu iz jest to wylacznie moj sposob i mozliwe ze istnieje inny,lepszy  i prostszy.
W takim razie do rzeczy;do wykonania takiej naprasowanki potrzebujemy oczywiscie papier transferowy do drukarek,drukarke atramentowa (najlepiej kolorowa ale mozemy stworzyc rowniez piekne czarno biale obrazki),nozyczki do wyciecia obrazka,zelazko,ubranko na ktorym chcemy taki obrazek umiescic oraz program graficzny,ktory pozwoli nam wydrukowac nasza prasowanke w rozmiarze jakiego potrzebujemy.

Wykonanie takiej lalczanej aplikacji nie rozni sie niczym od wszystkich innych naprasowanek,ale musimy pozyskac obraz w malym lub bardzo malym formacie;wszystko zalezy od tego co i na co potrzebujemy.Naprasowac mozemy tez wszystko,moze to byc obrazek,moze to byc zdjecie z naszego komputera,napis utworzony w programie graficznym,jednym slowem-co nam przyjdzie do glowy.Zaczynamy od pobrania i zainstalowani darmowego programu Photoscape,niezmiernie uzyteczny program rowniez do obrobki zdjec i nie tylko,jego mozliwosci sa nieskonczone.Program mozemy pobrac np tutaj


Ze strony glownej programu wybieramy opcje "print"

W ustawieniach po prawej stronie wybieramy ile obrazkow w rzedach i kolumnach uzyskamy w formacie A4 a od tego ile obrazow wybierzemy zalezy ich koncowa wielkosc.


Podczas wytkonywania wszystkich tych czynnosci caly czas mamy podglad tak wiec mozmemy zmieniac ustawienia bez ryzyka,ze efekt koncowy bedzie inny od zalozonego.Po lewej stronie mozemy wybierac obrazy z dysku naszego komputera,a dodajemy je poprzez przeciaganie i upuszczanie na srodek.Polecam zapelnic jednorazowo cala strone bo ciezko bedzie nam pozniej uzyc drugi raz tej samej kartki poza tym oszczedzi nam to czas;wystarczy siegnac,wyciac co nam potrzeba i cieszyc sie kolejnym efektownie ozdobionym ciuszkiem.Kolejny krok zalezny jest od tego,co bedziemy drukowac;jesli na naszej stronie nie ma zadnych napisow a wielkosc grafik nam odpowiada mozemy spokojnie przejsc od razu do drukowania,jesli jednak drukujemy tekst lub obrazek z tekstem niezbedna jest zmiana jednej z opcji drukowania  w okienku "print setup"


Jesli wydrukujemy obrazek z tekstem bez zadnych zmian to po naprasowaniu go na tkanine bedziemy go musieli czytac od tylu :] Jesli wiec drukujemy obraz z tekstem w opcjach drukowania zaznaczamy to okienko


czyli drukujemy odbicie lustrzane;opcja specjalnie dla wydrukow na papierze transferowym.Pamietajmy tez o tym,zeby po zakonczeniu drukowania odznaczyc to okienko,bo drukarka bedzie nam wszystko drukowala w odbiciu lustrzanym.Drukujemy wedlug wskazowek producenta dolaczonych do papieru transferowego,wkladajac papier do drukarki biala,niezazdrukowana strona do dolu.
Obrazki  w odpowiednim rozmiarze juz mamy,teraz wystarczy je wyciac;nalezy zostawic bialy margines wokol obrazka zwlaszcza jesli wycinacie np.postac wokol konturow jak ja,najlatwiej i najbezpieczniej jest po prostu wyciac kwadrat.
Do celow pokazowych uzylam wydrukowanych wczesniej obrazkow z ktorych wybralam jeden,wycielam zostawiajac wspomniany margines


przykladamy go prawa strona do ciuszka ktory chcemy ozdobic,


i prasujemy


Zaleca sie naprasowywanie na ciuszkach bawelnianych ;sztuczne tworzywa moga sie stopic niszczac zelazko a potrzenujemy bardzo wysokiej temperatury zeby nasz obrazek wtopil sie w material.Ustawiamy zelazko na max;na tak mala forme wystarczy okolo pol minuty prasowania.Zostawiamy na chwile do ostygniecia,nastepnie delikatnie odklejamy papier


i gotowe :]


Prawda ze bulka z maslem?
Wskazowki sa dosc szczegolowe,ale chcialabym zeby kursik byl uzyteczny dla wszystkich odwiedzajacych i w kazdym wieku.Mam nadzieje ze teraz juz wszystko jasne.W ten sam sposob wykonuje sie naprasowanki na "ludzkich" duzych ubraniach,mozemy np.stworzyc wlasna koszulke ze zdjeciem swojej ulubionej lali drukujac wlasne zdjecia w duzym formacie.
Jak widzicie na gorze strony pojawily sie podstrony z ciekawymi linkami,zachecam do przejrzenia:)
Dziekuje za uwage:]

6 komentarzy :

emma . pisze...

bardzo mi się przyda :) dziękuję :*

Persephone pisze...

chyba pokusze sie o kupno drukarki:P

Agnieszka pisze...

Uwielbiam Cię:D Dzięki za tutorial, teraz tylko muszę kupić papier:) no i drukarkę...

Bovary pisze...

Super!!! Papier transferowy mam :))) Drukarkę też,tylko czarno-białą :) Moze się pokuszę o stworzenie obrazków,bo wszystko tak fajnie pokazałaś :) :*

Kiki _$_ pisze...

Oo fajnie na pewno mi się kiedyś przyda :)

Gałagutek pisze...

jutro muszę zakupić takowy papier :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
01 09 10